Monday, October 13, 2008

BM standard, BM sarawak...

wow.. aku dah hampir campur semua BM selepas belajar kat ctok tok setahun setengah.. nak padah yang bahasa sarawak aku macam tahi tapi masih ok juak.. cume yang ni je satu hal.. bahasa yang kirenye lebih standard skit.. bahasa semenanjung.. *nangis2* kadang2 tu tergune bahasa gitu.. dah campur.. tulis tu xpa gik bila klakar jak yg jadi masalah.. jelas sekali aku tok mudah terpengaruh.. haha.. matiler.. biler balik nanti mesti kena ngepak kawang2 aku.. tp, bez juge.. i dah kire boleh tahan dah.. nanti balik kuching boleh le tarik korg join gune bahase camtok.. haha.. kedak rojak dah posting tok.. *penalti.. guner inggeris..* haha... susahnye nak tulis bahasa melayu.. bahasa melayu terengganu aku agik perlu dipolishkan lagi.. *haah.. tu dia* adoi.. cuma aku mok padah ngan kitakorang tek, aku dah ada alasan tok tinggal kat terengganu.. yes.. *geleng kepala* cuma masa jak yang akan menentukan segalanya.. setakat tok nang puas hati kamek.. tapi, ujian mok datang dah.. banyak kerja rumah yg perlu disiapkan dalam masa sebulan tok.. tapi, harap2, dapat siap dalam masa yang ditetapkan.. dalam masa yang sama, kamek mok ilek2 juak.. xboh tertekan.. sekali-skala kuar ngan kawan tu ok gak... okla.. aku chow lok..

0 Comments:

Post a Comment